Продукція made in Kharkiv вже у США
Серйозні показники розвитку економіки Харківщина покаже вже через кілька років, коли приватні та державні інвестиції почнуть приносити віддачу. Крім внутрішнього ринку, область серйозно розглядає міжнародне співробітництво.
- Нам потрібно закріпитися на нових ринках. Тут ми маємо дуже серйозні результати. За перше півріччя цього року товарообіг Харківської області з ЄС перевищив товарообіг з Росією. Ми другі після Києва за абсолютним приростом інвестицій - 95 млн доларів, - зазначив заступник директора Департаменту економіки і міжнародних відносин ХОДА Олександр Лукашов.
Плацдармом для виходу на нові ринки для багатьох компаній регіону став Офіс Харківської області у Вашингтоні. Контракти там підписали більше трьох десятків харківських підприємств і близько 90 іноземних партнерів. Більшість учасників угод наполягають на повній конфіденційності.
- Наприклад, виробники меду, які вже уклали контракти, категорично забороняють розголошувати назви їх компаній, на яку суму укладено контракт і про які обсяги йдеться, - підкреслює експерт. - Конкуренція на ринку меду колосальна. Наші квоти в ЄС вибираються за перший квартал.
Окрім харківських виробників меду на нові ринки вийшли й компанії, які працюють у галузях харчової промисловості, фармації, машинобудування, АПК, ІТ і інших сфер. А харчова промисловість, взагалі, стала «фішкою» Харківщини.
- Харчова промисловість - це новий коник для Харкова, - наголошує Олександр Лукашов. - Це та галузь, яка змогла диверсифікувати ринки найбільш швидкими темпами, також показувала хорошу якість і виявилася конкурентоспроможною на нових ринках. Особливо, коли Росія ввела антисанкції. Зараз харчова промисловість фактично виконує роль того демпфера, який забезпечує приплив валютного виторгу в регіон і дозволяє нам пережити процес, коли великі промислові підприємства перебудовуються.
Також, за словами заступника директора Департаменту економіки і міжнародних відносин ХОДА, західні партнери високо оцінили потенціал харківської фармації. Саме в цій галузі очікуються серйозні перспективи співпраці.
А ще американців зацікавила харківська меблева компанія. Зараз цей виробник за допомоги Вашингтонського офісу розгортає дилерську мережу в США.
Юлія Міронюк