Як повернути депозит з проблемного банку. Проблеми харків'ян

25.07.2015 12:00 Суспільство
Фото: obozrevatel.com Фото: obozrevatel.com
Повернути гроші, які зависли у проблемному банку, через Фонд гарантування вкладів іноді стає дуже непростою справою.

Харків'янин Максим Дубицький (ім'я змінено) вже більше семи місяців не може отримати гроші, які, за іронією, зберігав у колись одному з найбільш надійних банків України. Проблеми почалися у грудні 2014 року. Тоді банк ввів обмеження на видачу готівки, а платежі проходили з величезними затримками.

- Спочатку протягом кількох днів можна було відправляти зі свого рахунку платежі до 3 тис. грн. Більші суми не проходили. Далі цю “лавочку” прикрили. Не проходили навіть невеликі платежі до 500 грн. У банкоматах також встановили обмеження. Перші дні можна було зняти до 1000 грн на добу. Потім і вони перестали працювати. Ще якийсь час таку ж суму видавали банкомати інших банків, а також можна було розплатитися кредиткою у магазинах, але на суму не більшу 900 грн на добу, - розповідає Максим.

Напередодні Нового 2015 року перед відділеннями проблемного банку люди мало не ночували. Тоді, відстоявши величезну чергу, можна було отримати в касі 200 грн на добу. Максим Дубицький зізнається, що мав знайомих в адміністрації банку, тому кілька разів знімав по 2-3 тис. грн у касі.

- Мені телефонували і називали час та конкретне відділення банку, куди я мав приїхати за грошима, - говорить чоловік.

Але після зимових свят зникли і ці можливості. Певний час банк знаходився у підвішеному стані. Вкладникам гроші не повертали. Годували самими лише обіцянками. У перших числах березня банк визнали неплатоспроможним і ввели туди тимчасову адміністрацію. Для вкладників це означало лише те, що в них залишився останній шанс повернути свої гроші - через Фонд гарантування вкладів фізичних осіб.

Про те, як працює  Фонд гарантування вкладів фізичних осіб, читайте ТУТ.

Свої гроші чоловік досі не може забрати з банку. Вклади банк почав повертати з 11 червня. З паспортом та кодом чоловік приїхав у відділення свого банку-агента 15 липня. Гроші йому ніхто не повернув, а замість цього дали телефон, за яким треба було звернутися та записатися в чергу. Як виявилося, додзвонитися туди можна, але не з першого разу. Частіше за все телефон "зайнятий". Максим з'єднався з оператором з шостої спроби, але не всім так пощастило. На форумах люди скаржаться, що не могли додзвонитися цілий день.

- У мене запитали про розмір вкладу та призначили час на кінець липня, тобто аж на 30-й відведений законом робочий день для виплат, - жаліється чоловік. - 15 липня, коли я вперше прийшов до банку-агента, я бачив, як людям з могу банку повертають гроші. Вони теж прийшли "за записом", але чомусь все одно утворилася черга. Наприклад, ті, кому було призначено на 14:00, не потрапили до касира навіть о 16:00. Також із розмов з людьми я зрозумів, що першими компенсують вклади тим, хто тримав у банку невеликі суми. Люди, які мали по 2 тис. грн, отримували гроші одразу, без попереднього запису у телефонному режимі.

Станіслав Сорока

Джерело: SLK
Автор:
Администратор сайта