Реформа Укрзалізниці. Працівникам обіцяють нові зарплати, а пасажирам — європейський сервіс

11.07.2014 08:46 Влада
http://obozrevatel.com/ http://obozrevatel.com/
25 червня Кабмін своєю постановою дав старт реформуванню Укрзалізниці. Підприємство перетвориться на публічне акціонерне товариство з контрольним пакетом акцій в руках у держави.

Як в ході відеоконференції, присвяченої реформуванню залізничних перевезень, розповів заступник міністра інфраструктури України Володимир Корнієнко, процес перетворення з державного підприємства у приватне буде довгим, але позитивно вплине на модернізацію української залізниці. Зокрема, підвищиться якість надаваних послуг як для самих пасажирів, так і для вантажних перевезень. Реформа передбачає, що всі підприємства залізниці перейдуть в акціонерну компанію і будуть реорганізовані. При цьому, як підкреслив заступник міністра, про скорочення працівників мова не йде. 51 % акцій залізниці залишиться у державній власності і не підлягатиме приватизації.

В Уряді розраховують, що після реформи в галузь прийдуть нові інвестори, на гроші яких можна буде оновити інфраструктуру Укрзалізниці і закупити нове обладнання — у першу чергу вагони. Вже зараз половина українських вагонів належить приватним структурам, а після того, як підприємці почнуть вкладати гроші в перспективну галузь, застарілі потяги можна буде замінити повністю. Крім того, відтепер залізниця зможе здавати своє майно в оренду, що сприятиме збільшенню доходів і зарплат залізничників. 

- Можливості залізниці обмежені. Тих коштів, які ми заробляємо, не вистачає для того, щоб почати повномасштабну роботу з оновлення основних фондів, а рівень їх старіння зараз наближається до 80-90 %, - розповів в. о. головного інженера Південної залізниці Володимир Фомазов. - Усі ми бачимо, які високошвидкісні потяги їздять у Західній Європі. А чим ми гірші? Але щоб так було і у нас, потрібно запустити механізм по залученню в Україну інвестицій. Тоді не лише залізниця, а й зацікавлені приватні фірми почнуть вкладати гроші, і поступово у нас з'являться можливості для створення високошвидкісного руху.

Планують чиновники і скоротити витрати у галузі. У першу чергу це вдасться реалізувати шляхом відходу від непрозорих закупівель і розкрадання власності залізниці.

- Левова частка закупівель, які проводилися, перерозподілялася між депо і там розкрадалася. Тобто те, що купувалося для держави, відходило приватним особам, - сказав Володимир Корнієнко. - Друга проблема — це завищені ціни і відкати. Середній рівень відкатів, які ми простежили, склав 10-15 %.

Заступник міністра заявив, що боротьба з корупцією на залізниці вже почалася, а ті договори, які на сьогодні були укладені, переглядатимуться у бік зменшення закупівельних цін на 5-15 %. А от стосовно пасажироперевезень, які, за словами залізничників, є збитковими, поки що йдуть дискусії. У міністерстві впевнені — зараз підвищувати ціни не варто. У той же час частину витрат на перевезення пільгового контингенту таки має взяти на себе держава. Проте це можна буде зробити лише з наступного року, коли буде укладатися бюджет на 2015 рік.

- Механізмів компенсації залізниці від перевезення пільговиків поки що немає, - пояснив Володимир Корнієнко. - Зараз почати компенсації неможливо, адже це бюджет 2015 року. Вже там ми цей момент пропишемо.

Скільки часу триватиме реформування, поки що ніхто точно сказати не може. Перетворення розпочнуться масштабною інвентаризацією майна підприємств і господарських товариств залізничної галузі, а потім його незалежною оцінкою.

Ірина Гудзь

Джерело: SLK
Автор: Администратор сайта