Приправа, гроші, джакузі. Чим футбольні клуби заманюють уболівальників на стадіон
Восени 2014 року англійський футбольний клуб «Бангі Таун», що на той момент представляв регіональну лігу Східної Англії, знайшов спосіб підвищення відвідуваності матчів. На матчі проти «Мартхема» вболівальникам вручали на стадіоні упаковки з грибами.
– У нас є постачальники грибів. Ми подумали: «А чому б і ні?», – сказав віце-президент клубу Шон Коул. – Колишній голова ради директорів вирощує гриби. У 2013 році нам так вдалося підвищити відвідуваність на 60–70%!
Подібні, не дуже оригінальні, способи залучення вболівальників на трибуни використовували українські та російські клуби. Наприклад, у березні 2013 року керівництво московського «Динамо» вирішило під час домашнього матчу з московським «Локомотивом» установити на стадіоні дві точки безкоштовної польової кухні. Там фанатів пригощали гарячим чаєм і польовою кашею.
Хто кавою, хто приправою
У жовтні 2016 року донецький «Шахтар» приймав у Львові одеський «Чорноморець». Через те, що на «гірників» ходило мало глядачів, донецький клуб вирішив першим двом тисячам фанатів, які прийшли на стадіон, вручити в подарунок чашку гарячої кави.
А от зовсім нещодавно, у середині серпня 2018 року, цим шляхом вирішив піти й новачок Прем’єр-ліги «Арсенал-Київ». Перші 250 уболівальників, які придбали квитки на домашній матч проти одеського «Чорноморця», отримали спеціальний подарунок – приправу від однієї з відомих торгових марок.
Більш цінними презентами заманювали вболівальників на трибуни львівські «Карпати». Улітку 2013 року «леви» в перерві матчу з луганською «Зорею» за корінцями білетів і номерами абонементів розіграли три ящики морозива й телевізор.
До більш креативних методів залучення вболівальників на трибуни вдалися в Хорватії та Швейцарії. Так, на Балканах вирішили заманити людей на стадіон таким, з одного боку, тривіальним, а з іншого – безпрограшним способом, як розіграти гроші.
Не зацікавилися навіть грошима
Восени 2012 року загребське «Динамо» брало участь у груповому раунді Ліги чемпіонів, і після двох матчів справи в них ішли, м’яко кажучи, не надто добре – столичні футболісти програли дві стартові зустрічі португальському «Порту» і київському «Динамо» по 0:2. Невдалий виступ загребців у головному єврокубковому турнірі охолодив інтерес місцевих уболівальників до цього змагання.
Керівництво клубу, у свою чергу, придумало нетривіальний хід, щоб на найближчий матч проти французького ПСЖ прийшло якомога більше народу. Було вирішено організувати лотерею, переможець якої міг отримати 134 тисячі євро. При цьому лотерейна сума безпосередньо залежала відкількості вболівальників, які прийдуть на матч Ліги чемпіонів. Лотерею було проведено під час матчу проти паризького клубу.
Ідею подав тодішній хавбек «Динамо», який нині виступає за лондонський «Челсі», Матео Ковачич. Він розмістив на своїйсторінці в одній із соціальних мереж відео з назвою One Million for a Full Stadium, що в перекладі з англійської означає «Один мільйон за повний стадіон». Річ у тому, що якби фанати заповнили весь стадіон, то виграш склав би 134 тисячі євро, а це дорівнювало на той момент одному мільйону кун (Місцева валюта. – Авт.).
Щоб виграш був максимальним, необхідна була присутність не менше ніж 25 тисяч фанатів, тоді як стадіон міг прийняти 38 923 вболівальники. Навіть такий меркантильний хід не підняв інтерес столичних жителів до команди – на той матч прийшли 9326 глядачів, а стадіон був заповнений лише на чверть. А якщо врахувати, що, крім грошового призу, в Загреб приїхала знаменита команда на чолі з такими зірками, як Златан Ібрагімович і Тьяго Сілва, то така відвідуваність вкрай замала.
Джакузі на стадіоні
Але всіх вигадників способів залучення вболівальників на стадіон перевершив швейцарський «Грассхопперс». У 2013 році цей клуб розіграв між уболівальниками пару квитків у джакузі прямо біля кромки поля на стадіоні «Летцигрунд».
Спостерігаючи в джакузі за грою, вболівальники могли спокійно попивати пиво або привітати гравців своєї команди із забитим голом.
Фото: sport-express.ua
Швейцарський досвід перейняли й датчани п’ятьма роками пізніше. У лютому цього року перед матчем чемпіонату Данії між «Хобро» і «Копенгагеном» господарі разом з однією з тамтешніх пивоварень організували конкурс у соцмережах. Уболівальникам потрібно було правильно відповісти на запитання, хто виробляє один з місцевих газованих напоїв. Приз переможцю – перегляд матчу разом з друзями в джакузі біля поля (можна було запросити не більше трьох осіб).
Фото: gettyimages.com
Правильно відповіли 800 осіб, і серед них провели лотерею. Перемогла дівчина, яка покликала двох подруг, що вболівали за своїх улюбленців просто із затишного джакузі.