Як оформити перехід на дистанційну форму роботи
Як розповів директор Богодухівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Дмитро Перепелиця, відповідно до чинного трудового законодавства, переведення працівника на дистанційну форму роботи може розцінюватися як істотна зміна умов праці. Але таке переведення за ініціативою працівника і за згодою роботодавця допоможе уникнути обов’язку останнього повідомляти про такі зміни умов праці не менше ніж за два місяці.
Юрист пояснив також, що в кожному конкретному випадку таке питання врегульовується індивідуально, враховуючи епідемічну ситуацію на певній території, специфіку роботи, ефективність і результативність роботи, виконаної дистанційно, і зауважив необхідність враховувати, що робота «на дому» не повинна створювати будь-яких незручностей для сусідів (неприємний запах, шум тощо).
«Отже, для ініціювання та узгодження переведення на дистанційну форму роботи вам необхідно звернутися з відповідною заявою до керівника, – говорить Дмитро Перепелиця. – В такому разі керівник на підставі вашої заяви одразу матиме можливість видати відповідний розпорядчий документ».
За теперішньої ситуації в державі, коли обмежено рух громадського транспорту, міжміське чи міжобласне сполучення, роботодавець може ініціювати право працівника на таке переведення шляхом надсилання його особистої заяви електронною поштою або за допомогою інших електронно-комунікаційних засобів. «Заяву в паперовому вигляді можна передати після скасування протиепідемічних заходів. Але в такому разі необхідно проконтролювати максимальну фіксацію таких правовідносин (отримання зворотного листа з підтвердженням реєстрації в журналі прийнятих заяв, в журналі реєстрації наказів, отримання скан-копії наказу та інше)», – підкреслив юрист.
Читайте також: Неоплачувана відпустка чи дистанційна робота: як урегулювати трудові відносини