Електронна трудова: як відбуватиметься перехід від паперу до «цифри»
Як пояснив наш юридичний консультант, адвокат Роман Чумак, нещодавно Верховна Рада прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі», що передбачає поступовий перехід від паперових трудових книжок до електронних до 2025 року. Протягом цього часу можна використовувати обидва варіанти вже наявних або внесених відомостей про трудову діяльність працівника з Державного реєстру.
Законом визначено, що облік трудової діяльності працівника буде здійснюватися в електронній формі, окрім того, ним регулюється порядок накопичення, обробки та використання цієї інформації для підтвердження наявного стажу роботи і автоматичного призначення пенсій із збереженням права відстрочки виходу на пенсію.
«Тобто, коли настає право на соціальну виплату пенсії, держава інформує про можливість її отримання та її розрахунковий розмір, – говорить Роман Чумак. – Це буде відбуватися через додаток «Дія», або особистий кабінет особи на сайті Пенсійного фонду України. Також через веб-портал Пенсійного фонду України буде відбуватися внесення відомостей про трудову діяльність у Держреєстр, тобто сканованих або оцифрованих передбачених законодавством документів з обов’язковим електронним підписом».
Читайте також: Якщо вам заборгували пенсію
Щодо технічної сторони процесу, то після внесення вищезгаданих відомостей роботодавець зобов’язується видати оригінал паперової трудової книжки на руки під розпис, а також оригінал буде зберігатися працівником як офіційний документ. «Якщо працівник побажає продовження її ведення, то роботодавець буде зобов’язаний вести електронний і паперовий облік паралельно, тобто внести дані про прийом на роботу, переведення і звільнення», – наголошує адвокат.
Істотною перевагою переходу на електронний облік трудової діяльності, крім автоматизованого нарахування пенсій і вибору розрахункового розміру, є можливість відслідковувати свій трудовий стаж у додатку «Дія» в розділі «Кабінет громадянина» з можливістю підтвердити його, якщо буде потреба.
Читайте також:
Одна земельна ділянка – два власники: чи законно?