Коли можна не платити у кафе
Примусити вас відшкодувати вартість розбитого посуду може лише суд. Якщо адміністрація закладу вимагає гроші – викликайте поліцію.
Довго чекаєте на замовлення
Якщо замість обіцяних 20 хвилин ви чекаєте годину, а то й цілих півтори, і на ваше запитання «Коли я нарешті отримаю своє замовлення?» офіціант відповідає, що страва вже готується, то, за словами адвоката Романа Чумака, у вас є два можливі варіанти дій.
– По-перше, ви можете відмовитися від страви взагалі. Та обставина, що салат готується, не зобов’язує вас його оплачувати. По-друге, припустимо, ви дуже принципові й хочете все-таки дочекатися, то спокійно можете вимагати до 50 % знижки, відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», – радить адвокат.
Волосся у страві
У цьому разі, як стверджує Роман Чумак, на ваше прохання повинні замінити неякісну страву або повернути кошти, якщо ви вже розрахувалися.
– Швидше за все, запропонують перше, щоб уникнути недобросовісних клієнтів, які таким чином намагаються і смачно поїсти, і залишитися з грошима в гаманці, – вважає адвокат.
Викрали речі
Якщо така неприємність трапилася з вини працівника гардероба, куди ви здали свій одяг, не перевіривши кишені, то адміністрація закладу, за словами юриста, повинна відшкодувати завдані збитки. Проте така ситуація може трапитися і з тим, хто захоплено веде бесіду зі співрозмовником і не пильнує телефона чи гаманця, а за сусіднім столиком – нечистий на руку відвідувач. У такій ситуації варто попросити адміністрацію закладу перевірити камери відеоспостереження для того, щоб вчасно виявити порушника та запобігти злочину.
Розбили келих чи тарілку
Цивільний кодекс України передбачає, що ви приходите в ресторан/кафе/бар і автоматично укладаєте публічний договір з власником, приймаючи правила цього закладу. Тому власник має право вимагати від вас відшкодувати завдану шкоду. Але ви маєте бути ознайомлені з даною умовою, наприклад, через меню. Якщо на сторінках останнього ви не знаходите відповідного переліку посуду та його вартості, то зобов’язання платити в такому разі у вас не виникає, тобто угода визнається недійсною. Проте це ще не все.
– Якщо усе ж таки власник закладу передбачливий і вказав прайс за розбитий посуд у меню. Чи виникає в такому разі обов’язок виплатити шкоду? Поки що ні, – пояснює Роман Чумак. – Вам мають принести надрукований чек з вказівкою на назву, кількість і ціну. Дійте за принципом: немає чека – не оплачую розбитий посуд. Незважаючи на те, що і в меню є відмітка, і чек принесли, все одно вас не можуть змусити заплатити, особливо із застосуванням сили.
Читайте також: Випадково зіпсували товар у супермаркеті – як не платити за помилку
За словами адвоката, зобов’язати відшкодувати вартість розбитого посуду може лише суд. Якщо у вас виникли з цим проблеми – викликайте поліцію.
– Максимум, що власники закладу можуть попросити, це показати документи, які посвідчують особу. Наголошую, що саме показати, а не відібрати чи сховати, – додає Роман Чумак.
Він також зауважив, що як показує практика, а також дані Єдиного державного реєстру судових рішень, доволі невелика кількість справ потрапляє на розгляд до суду. Насамперед, такі дії шкодять репутації ресторану, кафе чи бару. Розголос із неприємним присмаком, а також негативні відгуки в місцевих соціальних мережах точно не підуть на користь власнику та його бізнесу. Крім того, потрібно витратити кошти на проведення експертиз, послуги хорошого адвоката та судовий збір. Швидше за все, за словами адвоката, керівники намагатимуться владнати конфлікт на початкових етапах, щоб не зашкодити напрацьованій роками репутації.
Читайте також: Що треба знати про права покупця