Якщо товар не підійшов: правила дій покупця
Як пояснила начальниця Близнюківського бюро правової допомоги Людмила Тищенко, у покупця є законна можливість протягом 14 днів обміняти або повернути куплений товар, якщо він з якоїсь причини вам не підійшов. Наприклад, не влаштовує розмір, фасон, колір, форма, габарити або є інші підстави, за якими покупка не може бути використана за призначенням.
«Ці правила обміну поширюються на непродовольчий товар належної якості за умови, що він не використовувався і зберіг товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також є розрахунковий документ (чек), виданий споживачеві під час купівлі (ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів»). До того ж спосіб оплати товару не має значення, він може бути придбаний як за готівку, безготівковим способом, так і в кредит», – зазначила юристка.
Держава захищає інтереси всіх своїх громадян, тому, щоб не порушувати права інших споживачів, які придбають повернену ким-небудь продукцію, Кабінетом Міністрів України затверджено «Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню)».
«Отже, повернути продукцію в магазин і отримати назад свої гроші можна не за всі групи товарів, – наголосила Людмила Тищенко. – У «список неповернення» потрапили всі продовольчі товари (їжа, напої, алкоголь, дитяче харчування, тютюнові вироби), ліки, медичні інструменти, прилади та апарати, предмети санітарної гігієни. Крім того, обміну та поверненню не підлягають деякі непродовольчі товари: панчішно-шкарпеткові вироби, постільна та натільна білизна, косметика, парфумерія, товари для новонароджених, інструменти для манікюру й педикюру, ювелірні вироби, друкована продукція та інше».
Згідно із законом, покупець протягом двох тижнів (якщо триваліший строк не оголошений продавцем) може звернутися в магазин і замінити товар, який йому не підійшов, на інший. Після закінчення цього терміну повернення можливе тільки за гарантією.
Якщо на момент звернення аналогічного товару для заміни немає в продажу, покупець має право:
– купити будь-яку іншу продукцію з асортименту магазину (з перерахунком вартості);
– обміняти товар на аналогічний при першому ж надходженні потрібного товару в продаж;
– повернути виріб і отримати назад гроші в розмірі вартості повернутої продукції.
Читайте також: Грошова допомога для військових: куди звертатися і з якими довідками