Експертиза морозива в Харкові: який пломбір можна купувати
На експертизу до харківських фахівців потрапили сім зразків пломбіру та вершкового морозива, виготовлені відповідно до вимог національного стандарту ДСТУ 4733:2007:
1. Морозиво вершкове «Дитяче бажання» ТМ «Рудь» в тубах, масою нетто 500 г (ПАТ «Житомирський маслозавод»).
2. Морозиво пломбір ТМ «Планета Бомверс», в тубах, масою нетто 500 г (виробник ТОВ «ФМ Хладопром»).
3. Морозиво пломбір «Малюк-ам» ТМ «Ласунка», в тубах, масою нетто 777 г (виробник ТОВ «Галичина Ласунка»).
4. Морозиво пломбір ТМ «Традиції Нової Зеландії», в тубах, масою нетто 1000 г (виробник ТОВ «АПВТ фірма Ласка»).
5. Морозиво пломбір «Дитяча кухня» ТМ «Три ведмеді», у відерцях, масою нетто 450 г (виробник ТОВ «Три ведмеді»).
6. Морозиво пломбір «Пломбір дитинства» ТМ «Мушкетер», у полімерних пакетах, масою нетто 1000 г (виробник ТОВ «ТБ Мушкетер і К»).
7. Морозиво пломбір ТМ «Лімо», у вафельному стаканчику, масою нетто 60 г (виробник ПрАТ «Львівський холодокомбінат»).
Продукція була закуплена в торговельній мережі Харкова – ТОВ «Сігмастелс», ТБ «Рост» та ТОВ «Компанія «Гранд-Маркет». Якість морозива визначалась у Державній випробувальній лабораторії ДП «Харківстандартметрологія» за органолептичними, фізико-хімічними показниками, в тому числі ідентифікацією жиру (вмістом рослинних жирів), якістю пакування та маркування.
Читайте також: Як вибрати справжнє вершкове масло
Як повідомив генеральний директор ДП «Харківстандартметрологія» Володимир Величко, результати експертизи показали, що виробники випускають на ринок якісну продукцію без обману покупців.
– Мали місце деякі вади маркування: у морозиві вершковому «Дитяче бажання» ТМ «Рудь» та морозиві пломбір ТМ «Ласунка» на етикетці в назві продукції було відсутнє обов’язкове зазначення масової частки молочного жиру. Нанесення такої інформації передбачене підрозділом 8.1 ДСТУ 4733:2007, – розповів Володимир Величко. – В усіх семи зразках не виявлені немолочні жири, а масова частка молочного жиру відповідала нормі, заявленій на етикетці чи зазначеній в інформації про енергетичну цінність. Дата виготовлення нанесена чітко, розбірливо.
Експерт також дав поради щодо того, як вибрати дійсно якісне морозиво:
- Звертайте увагу на те, як продукт зберігається на вітрині магазину, оптимальна температура зберігання для морозива – не вища мінус 16 оС. Дивіться, щоб морозиво не було м’яким та деформованим. Інакше це може означати, що його розморожували й повторно заморожували.
- Звертайте увагу на склад. У складі пломбіру, вершкового та молочного морозива не повинні міститися рослинні жири, консерванти та синтетичні барвники, а відрізняється таке морозиво між собою масовою часткою молочного жиру. В морозиві пломбір молочного жиру (тобто жиру тваринного походження) повинно бути від 12 % до 20 % включно, в морозиві вершковому – від 8 % до 11,5 % включно, а в морозиві молочному – від 0,5 % до 7,5 % включно. Отже, найбільш калорійним з даних видів морозива є пломбір, а найменш калорійним – молочне. На маркуванні пломбіру, вершкового та молочного морозива повинен бути зазначений стандарт ДСТУ 3733.
- Особливу увагу звертайте на якість маркування продукції. Якщо на пакуванні не зазначено інформацію щодо термінів та умов зберігання продукції, якщо дати та вся інформація нанесені не чітко, в недоступній для сприйняття формі, відсутня повна інформація про виробника або імпортера з адресою та телефоном, склад продукту – не варто обирати такий продукт.
Читайте також: Що приготувати на сніданок