Харків викупає квартири під будівництво метро майже вдвічі дорожче за ринкову ціну
Про це повідомив 13 листопада директор Департаменту реєстрації та цифрового розвитку Харківської міськради Олег Дробот. Усього мають викупити 90 житлових будинків, офісних та торговельних приміщень.
Прес-служба Харківської міської ради інформує, що 90 % власників уклали на добровільних засадах угоди з міською радою. Відтепер вона є власником цих об’єктів. На викуп та додаткові витрати з міського бюджету витратили близько 145 мільйонів гривень.
За словами Олега Дробота, власники отримали за свою нерухомість майже подвійну ставку від ринкової вартості об’єктів. Це підштовхнуло людей до добровільного укладення угод. За результатами досліджень Європейського інвестиційного банку та Європейського банку реконструкції та розвитку, які фінансують будівництво метро, права людей щодо викупної ціни не порушені.
— Усі можуть проживати або користуватися цими об’єктами стільки часу, скільки їм потрібно. Ми постійно комунікуємо з людьми. Розуміємо проблеми, вирішуємо побутові питання, з якими вони стикаються. Міськрада супроводжує переїзд та веде аналітику стосовно придбання власниками нового житла, — зазначив директор департаменту.
Читайте також: Верховна Рада підтримала законопроект про відкриття ринку землі
Також Олег Дробот додав, що вже понад сто власників купили інші об’єкти нерухомості, більша частина покинула колишні власні приміщення. З іншими тринадцятьома власниками, які не погодилися на запропоновану ціну від міста, справа вирішуватиметься у суді. У деяких випадках ціна розходиться у 100 тисяч гривень, серед таких є і власники комерційної нерухомості, які хочуть більше заробити.
Харківський науково-дослідний інститут судових експертиз імені Бокаріуса проводить експертизи щодо встановлення вартості цих об’єктів. Результати оцінки очікуються до кінця року, на їх підставі суд і ухвалить рішення. Якщо власники і міська рада з ними погодяться — розпочнеться процедура викупу, якщо ні — буде подана апеляція.
— Ми розуміємо позицію людей. До суду попередньо потрапило двадцять п’ять справ, але ми знайшли домовленість із дванадцятьма власниками, уклали з ними угоди й вийшли із судового процесу. Це не класичний судовий спір. Тому що єдине питання, яке ми вирішуємо, — визначення ціни, за якою буде здійснена угода, — повідомив Олег Дробот.
За його словами, вже було отримано перше судове рішення, яке підтвердило позицію міськради. Він додав, що будівництво нових станцій метро розпочнуть не раніше, ніж будуть викуплені всі об’єкти.
Зазначимо, проект «Продовження метрополітену у м. Харкові» включає будівництво двох станцій — «Державінська» та «Одеська», Олексіївського електродепо і закупівлю сучасних складів для метро. Проект реалізується за рахунок кредитних коштів ЄБРР (160 млн євро) та ЄІБ (160 млн євро).
Читайте також: Замість сільського голови — муніципальний, замість району — округ