ЦНАП у Малинівській громаді: зроблено для людей та за європейськими стандартами

Громади на зв'язку
20.11.2024 08:50 Малинівка
Відкриття ЦНАПу у Малинівці/Фото: Малинівська СВА Відкриття ЦНАПу у Малинівці/Фото: Малинівська СВА

«Ідіть у той кабінет, а потім у той», – це вже в минулому для жителів Малинівської громади, коли їм потрібно було отримати адміністративні послуги. Наразі все інакше. У селищі Малинівка працює сучасний ЦНАП, який задовольняє безліч потреб населення й планує удосконалюватися надалі.

Приємний шок

Жителька селища Малинівка Ольга Жуга згадує, як кілька років тому ходила оформлювати субсидію.

– Треба різні довідки брати. В один кабінет стоїш у черзі годину-дві, потім в інший – і так пів дня проходить. Бувало також, що йдеш за тією чи іншою довідкою, а там перерва чи неприйомний день. Більше доби у мене на отримання адміністративних послуг не йшло, а в знайомих було, – розповідає жінка.

Це все залишилося у минулому після того, як у Малинівці влітку 2024 року відкрився сучасний Центр надання адмініст­ративних послуг. Пані Ольга зізнається, що, коли побачила цю установу, була просто шокована.

– Коли я вперше туди зайшла, просто не було слів, така краса. Не повірила, що таке в нас у Малинівці може бути: диванчики, все красиво, тепло. А який персонал! Дівчата ввічливі, кваліфіковані, розумні, одне задоволення з ними спілкуватися і туди ходити. Яке суцільне нервування було раніше і як зараз – це просто небо і земля. Пішов за послугою – і все зробила одна людина, й швидко зробила. Не треба ходити кабінетами, стояти в довгих чергах. Я не була в Євросоюзі, але думаю, що у нас краще, – вважає жителька Малинівки.

Центр надання адміністративних послуг в Малинівці, Харківська область, Україна

ЦНАП у Малинівці

Таку думку розділяють і земляки пані Ольги, каже вона.

– Суцільні плюси в роботі ЦНАПу, мінусів бути не може. Ніхто не очікував, що таке у нас може відкритися. Добре, що керівник Малинівської територіальної громади Микола Семер’янов таке організував. Він у нас молодець: дуже старається для людей і піклується про них. Коли до нього звертаєшся, завж­ди все зробить. І ось черговий приклад, – ділиться жінка.

Подолати всі проблеми

Відкрити новий Центр надання адміністративних послуг, що відповідає усім стандартам, під час повномасштабного вторгнення дорогого вартує. Не обійшлося без труднощів на цьому шляху, тому не вклалися у терміни. За словами начальника Малинівської селищної військової адміністрації Миколи Семер’янова, згідно з наказом Кабінету Міністрів, громади з населенням до 10 тисяч повинні були відкрити ЦНАП до 1 січня 2024 року. В Малинівській ТГ до повномасштабного вторгнення проживало 9680 людей, наразі – 7600, з яких близько 3200 – внутрішньо переміщені особи.

– Звісно, хотіли і намагалися все зробити як треба до кінця минулого року, але не встигли профінансувати всі роботи. Будівля, в якій розмістили ЦНАП, потребувала серйозної реконструкції. Не могли довго знайти проектну організацію через близькість території громади до лінії бойових дій. Потім була купа різних процедур: експертиза, тендер тощо. Все це потребувало часу, – пояснює очільник Малинівської громади.

За словами Миколи Семер’янова, була ще одна проб­лема, через яку вповільнювалися темпи реконструкції будівлі: оплата через казначейство. Ремонт, обладнання та все інше виконувалося за рахунок місцевого бюджету. І коли подавали платіжки в казну, оплата проходила через кілька місяців. Тобто, наприклад, першу чергу ремонту Центру зробили, селищна рада оплатила, а потім підрядник каже: «У мене грошей немає, мені треба заплатити, я ж виконав роботи». А наперед громада платити не може, тільки за виконаними актами. І це уповільнювало терміни здачі об’єкта, оскільки казна не оплачує, а будівельники зупинилися, чекаючи оплати.

Однак без огляду на всі труднощі об’єкт був готовий у травні цього року. На початку літа в ЦНАПу з’явилася керівниця – Тетяна Сергєєва. Вона згадує враження та емоції, коли вперше побачила своє нове місце роботи.

– Я на все це дивилася, як звичайна людина, яка отримує адміністративні послуги: приміщення такої якості немає в жодній з найближчих до нас громад. Такий ЦНАП – рівень великого міста, Харкова. Тут усе зроблено для людей: комфортна зона очікування, зручна зона для діточок, туалети, є все необхідне для людей з інвалідністю. Малинівська громада в цьому питанні зробила все можливе і неможливе, щоб усе було найвищого рівня і були витримані всі європейські стандарти, – говорить очільниця установи.

Микола Семер’янов згадує, що, коли створювали Центр надання адміністративних послуг, була проблема з кадрами. Вирішили і її, зокрема завдяки запрошенню спеціалістів із Чугує­ва, які із задоволенням до них прийшли.

Кваліфікований персонал

І ось 1 липня 2024 року відбулася така довгоочікувана подія для жителів громади – у Малинівці запрацював ЦНАП.

– Коли не було Центру, люди ходили по ста кабінетах, аби отримати ту чи іншу адмінпослугу. Наразі відвідувач може звернутися до одного спеціаліста, який задовольнить його потреби. На відкритті були представники Департаменту цифрової трансформації регіону Харківської обласної військової адміністрації. Вони сказали, що є громади і з більшим населенням, але такі умови створені тільки у вас: усе зроблено за європейськими стандартами, – зауважує керівник громади.

Центр надає 187 адмініст­ративних послуг: соціальні питання, питання будівництва, земельні питання, реєстрація юридичних осіб і ФОПів тощо. Обслуговують людей шість співробітників, плюс ще по одному адміністратору працює в інших двох селах громади – Мосьпановому і Старій Гнилиці. Вони на місцях надають усі послуги, як і в ЦНАПі.

– За тиждень ми приймаємо від 200 до 300 людей. За статистикою, з них місцевих жителів – десь чверть. Решта – з Чугуївської, Печенізької, Новопокровської, Ізюмської та інших громад. Багато переселенців з Вовчанська та Куп’янська звертаються до нас, – розповідає Тетяна Сергєєва.

ЦНАП у Малинівці працює щодня, крім вихідних (субота і неділя), з 8:00 до 16:00, без перерви. У випадку можливих блекаутів зможе безперебійно працювати, оскільки забезпечений кількома альтернативними джерелами живлення, зокрема генератором та акумуляторною установкою.

Микола Семер’янов відзначає гарну роботу адміністраторів: вони постійно підвищують свої професійні навички.

– Як почав працювати ЦНАП, наші адміністратори займалися тільки одним направленням, а зараз вони обізнані в кожному, яке є у переліку послуг. Тобто людина, яка займалася лише реєстрацією місця проживання, наразі розбирається і в реєстрації нерухомості, і в земельних питаннях тощо, – з гордістю каже Тетяна Сергєєва.

До слова, адміністратори кілька місяців тому провели екскурсію ЦНАПом для дітей 10–11 років. Їм показали роботу Центру, навіть дали можливість трошки попрацювати в системах: маленькі відвідувачі самі перевірили свої відомості щодо місця реєстрації проживання. Малеча була дуже задоволена побаченим, плюс отримала у подарунок смаколики. Від себе діти подарували малюнки, які тепер висять на дошці. За словами Тетяни Сергєєвої, всі отримали від цього заходу позитивні емоції.

Діти прийшли на екскурсію до ЦНАПу в Малинівці, Харківська область, Україна

Для дітей провели екскурсію ЦНАПом: малечі дуже сподобалося

Про майбутнє

Колектив Центру в Малинівці не збирається зупинятися на досягнутому. У планах – додати кілька послуг.

– Плануємо впровадити послугу щодо отримання декларації про введення в експлуатацію житлових будинків. Також у подальшому хочемо придбати паспортне устаткування, аби видавати ID-картки та закордонні паспорти. Це потребує і фінансів, і навчання самих адміністраторів. Воно проходить у Харкові, наживо, але з такою ситуацією в регіоні, на жаль, не можу сказати, як швидко це вдасться зробити, – говорить керівниця установи.

Микола Семер’янов каже, що громада плідно працює над тим, аби всі бажаючі могли отримати паспорт у них.

– Потрібне дороге паспортне обладнання. Сподіваюся, нам удасться виділити кошти з місцевого бюджету, і орієнтовно у першому півріччі наступного року все зробимо. Бачимо, що людям потрібна ця послуга, багато звернень, тому хочемо задовольнити їхню потребу. Також хочемо видавати водійські права, чого поки що немає. Для цього потрібні чималі кошти, ми не можемо усе зробити одразу, оскільки першочергове завдання – всіляко допомагати Збройним силам України подолати ворога. Однак поступово рухатимемося до того, щоб розширяти послуги у ЦНАПі, – зазначає керівник громади.

Він дуже задоволений, що у таких непростих реаліях вдалося відкрити Центр, який подобається людям.

– Спочатку, тиждень-два роботи, були якісь питання. Зараз жодної скарги чи зауваження немає. Раніше думали, що ми недалеко від Чугуєва, тож нагальної необхідності в Центрі немає. Втім, відкривши його у себе, ми стали ближчими до людей, аби вони не їздили кудись зі своїми проблемами, а могли все вирішити вдома, – зазначає начальник Малинівської селищної військової адміністрації Микола Семер’янов.