Замість черги – цифрові технології: що пропонує Пенсійний фонд жителям Харківщини

Як отримати послуги, не виходячи з дому, пояснюють у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Харківській області 

25.06.2024 16:50

Цілу низку послуг, які надає громадянам Пенсійний фонд України, сьогодні можна отримати за допомогою електронних сервісів. Без запису на прийом та втрати часу в черзі, а прямо з дому.

Про те, як саме працюють електронні сервіси Пенсійного фонду, хто ними може скористатися та які послуги отримати, «Слобідському краю» розповіла заступник начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області Наталія Тарасенко.

Що таке вебпортал ПФУ

Вебпортал електронних послуг (http://portal.pfu.gov.ua) Пенсійний фонд України запустив у жовтні 2012 року.

Наталія Тарасенко звертає увагу, що на офіційному сайті pfu.gov.ua ви знайдете інформацію про пенсійну систему в цілому, законодавчу базу, структуру фонду. Там ви зможете дізнатися останні новини, наприклад, про зміни у відповідному правовому полі або як і де працює окремий підрозділ, про графіки виїзних прийомів.

Веб-портал Пенсійного фонду України.  Пенсійний фонд України. Портал електронних послуг

Утім, саме в особистому кабінеті на порталі ПФУ є інформація про платників і застрахованих осіб, яка міститься в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, дані про збір і облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Наталія Тарасенко

Наталія Тарасенко

Заступник начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області

І це правильно, оскільки така інформація – конфіденційна. Отримати її громадянин може, лише звернувшись особисто до територіального управління Пенсійного фонду. Це можна зробити і в електронному режимі – через Інтернет. Саме з цією метою, а також для того, щоб громадяни мали доступ до іншої довідкової інформації, було створено вебпортал Пенсійного фонду, який надає користувачам електронні послуги на сучасному технологічному рівні. Таке запровадження дуже допомагає в роботі зі зверненнями громадян

Можливості для громадян

Пенсійний фонд України пропонує громадянам саме через вебсервіси отримувати необхідну інформацію. Таким чином, говорять у відомстві, користувачі сервісу мають можливість самостійно контролювати дані, що впливають на їхні соціальні права.

Наталія Тарасенко

Наталія Тарасенко

Заступник начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області

Кожна застрахована особа має можливість контролювати свою зарплату та майбутню пенсію, перевіряти факт сплати внесків своїм роботодавцем та суму, з якої вони перераховуються. Скориставшись вебпорталом, громадянин має можливість отримати різнопланову інформацію, зокрема дані із системи персоніфікованого обліку на свою електронну скриньку. У такому повідомленні буде вказано, які роботодавці подавали звіт за цю особу, які суми заробітної плати були нараховані, які суми внеску перераховані з цієї заробітної плати, скільки днів для стажу зараховано в результаті сплати тощо. Також указується спеціальний стаж, якщо він є. Все це дає можливість контролювати свого роботодавця. Своєю чергою роботодавці, які зареєстровані на порталі, можуть отримувати виписки з даними про стан розрахунків, контролювати надходження коштів, звіти щодо сум нарахованого єдиного внеску та виникнення заборгованості з його сплати.

Пенсіонери, які користуються вебпорталом, можуть отримати відомості з власної пенсійної справи, не виходячи з дому.

Які дані можна отримати

Користувачам вебпорталу надається значна кількість послуг online. Вони мають можливість:

– отримувати дані персональної електронної облікової картки застрахованої особи та інші відомості з Реєстру застрахованих осіб (інформація про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), сплачені страхові внески, набутий страховий стаж);

– контролювати сплату роботодавцями страхових внесків;

– мати доступ до наявних відомостей своєї електронної трудової книжки;

– мати доступ до своєї електронної пенсійної справи (пенсіонеру);

– подати заяву на призначення або перерахунок пенсії, житлової субсидії або пільги;

– подати заяву про призначення/перерахунок страхових виплат постраждалим на виробництві та про надання соціальної послуги з догляду вдома;

– роботодавці можуть подати заяву-розрахунок для отримання фінансування по лікарняних та звіт про використані страхові кошти;

– подати заяву на оформлення пенсійного посвідчення;

– надіслати дані для внесення змін до пенсійної справи;

– подавати звернення (запит, пропозицію) та переглядати стан їх опрацювання, на що обов’язково прийде відповідь, адже кожне звернення фіксується електронною системою і перебуває на контролі;

– одержувати та переглядати повідомлення від Фонду;

– сплачувати добровільні внески на пенсійне страхування за себе або за інших осіб;

– робити благодійні пожертви до системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.

Портал електронних послуг ПФУ: дані реєстру застрахованих осіб Дані реєстру застрахованих осіб на Порталі електронних послуг Пенсійного фонду України

Як увійти в особистий кабінет 

Увійти до особистого кабінету на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України можна за допомогою Дія.Підпис, кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або засобами Інтегрованої системи електронної ідентифікації ID.GOV.UA, зокрема з використанням технологій BankID.

Доступ до всіх електронних сервісів Пенсійного фонду передбачений як зі стаціонарних комп’ютерів, так і з мобільних пристроїв. Для смартфона потрібно встановити спеціальний застосунок «Пенсійний фонд».

Портал електронних послуг ПФУ: реєстрація Реєстрація на Порталі електронних послуг Пенсійного фонду України

Особисті дані захищені 

Наталія Тарасенко

Наталія Тарасенко

Заступник начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області

Створення вебпорталу – це ще один крок до того, щоб спростити спілкування громадян з Пенсійним фондом, максимально наблизити наші послуги до людей. Вебпортал надає електронні послуги кожній особі індивідуально та працює з дотриманням вимог до захисту інформації. Щоб сторонні особи не змогли скористатися вашими даними, інформація надходитиме у такому вигляді, що за нею буде неможливо ідентифікувати особу, а самі дані неможливо скопіювати чи роздрукувати. Це теж зроблено з метою захисту персональних даних

Усі послуги, надані вебпорталом, безкоштовні.

Довідки з QR-кодом за формою ОК-5, ОК-7, витяг із Реєстру застрахованих осіб, розмір пенсії тощо можна отримати через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг, не звертаючись до спеціалістів територіальних управлінь.

Читайте також

Підписуйтесь на Google News

Щоб бути у курсі останніх новин Харківщини та громад.

Підписатися