Цілу низку послуг, які надає громадянам Пенсійний фонд України, сьогодні можна отримати за допомогою електронних сервісів. Без запису на прийом та втрати часу в черзі, а прямо з дому.
Про те, як саме працюють електронні сервіси Пенсійного фонду, хто ними може скористатися та які послуги отримати, «Слобідському краю» розповіла заступник начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області Наталія Тарасенко.
Що таке вебпортал ПФУ
Вебпортал електронних послуг (http://portal.pfu.gov.ua) Пенсійний фонд України запустив у жовтні 2012 року.
Наталія Тарасенко звертає увагу, що на офіційному сайті pfu.gov.ua ви знайдете інформацію про пенсійну систему в цілому, законодавчу базу, структуру фонду. Там ви зможете дізнатися останні новини, наприклад, про зміни у відповідному правовому полі або як і де працює окремий підрозділ, про графіки виїзних прийомів.
Утім, саме в особистому кабінеті на порталі ПФУ є інформація про платників і застрахованих осіб, яка міститься в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, дані про збір і облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Наталія Тарасенко
Заступник начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області
І це правильно, оскільки така інформація – конфіденційна. Отримати її громадянин може, лише звернувшись особисто до територіального управління Пенсійного фонду. Це можна зробити і в електронному режимі – через Інтернет. Саме з цією метою, а також для того, щоб громадяни мали доступ до іншої довідкової інформації, було створено вебпортал Пенсійного фонду, який надає користувачам електронні послуги на сучасному технологічному рівні. Таке запровадження дуже допомагає в роботі зі зверненнями громадян
Можливості для громадян
Пенсійний фонд України пропонує громадянам саме через вебсервіси отримувати необхідну інформацію. Таким чином, говорять у відомстві, користувачі сервісу мають можливість самостійно контролювати дані, що впливають на їхні соціальні права.
Наталія Тарасенко
Заступник начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області
Кожна застрахована особа має можливість контролювати свою зарплату та майбутню пенсію, перевіряти факт сплати внесків своїм роботодавцем та суму, з якої вони перераховуються. Скориставшись вебпорталом, громадянин має можливість отримати різнопланову інформацію, зокрема дані із системи персоніфікованого обліку на свою електронну скриньку. У такому повідомленні буде вказано, які роботодавці подавали звіт за цю особу, які суми заробітної плати були нараховані, які суми внеску перераховані з цієї заробітної плати, скільки днів для стажу зараховано в результаті сплати тощо. Також указується спеціальний стаж, якщо він є. Все це дає можливість контролювати свого роботодавця. Своєю чергою роботодавці, які зареєстровані на порталі, можуть отримувати виписки з даними про стан розрахунків, контролювати надходження коштів, звіти щодо сум нарахованого єдиного внеску та виникнення заборгованості з його сплати.
Пенсіонери, які користуються вебпорталом, можуть отримати відомості з власної пенсійної справи, не виходячи з дому.
Які дані можна отримати
Користувачам вебпорталу надається значна кількість послуг online. Вони мають можливість:
– отримувати дані персональної електронної облікової картки застрахованої особи та інші відомості з Реєстру застрахованих осіб (інформація про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), сплачені страхові внески, набутий страховий стаж);
– контролювати сплату роботодавцями страхових внесків;
– мати доступ до наявних відомостей своєї електронної трудової книжки;
– мати доступ до своєї електронної пенсійної справи (пенсіонеру);
– подати заяву на призначення або перерахунок пенсії, житлової субсидії або пільги;
– подати заяву про призначення/перерахунок страхових виплат постраждалим на виробництві та про надання соціальної послуги з догляду вдома;
– роботодавці можуть подати заяву-розрахунок для отримання фінансування по лікарняних та звіт про використані страхові кошти;
– подати заяву на оформлення пенсійного посвідчення;
– надіслати дані для внесення змін до пенсійної справи;
– подавати звернення (запит, пропозицію) та переглядати стан їх опрацювання, на що обов’язково прийде відповідь, адже кожне звернення фіксується електронною системою і перебуває на контролі;
– одержувати та переглядати повідомлення від Фонду;
– сплачувати добровільні внески на пенсійне страхування за себе або за інших осіб;
– робити благодійні пожертви до системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.
Як увійти в особистий кабінет
Увійти до особистого кабінету на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України можна за допомогою Дія.Підпис, кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або засобами Інтегрованої системи електронної ідентифікації ID.GOV.UA, зокрема з використанням технологій BankID.
Доступ до всіх електронних сервісів Пенсійного фонду передбачений як зі стаціонарних комп’ютерів, так і з мобільних пристроїв. Для смартфона потрібно встановити спеціальний застосунок «Пенсійний фонд».
Особисті дані захищені
Наталія Тарасенко
Заступник начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області
Створення вебпорталу – це ще один крок до того, щоб спростити спілкування громадян з Пенсійним фондом, максимально наблизити наші послуги до людей. Вебпортал надає електронні послуги кожній особі індивідуально та працює з дотриманням вимог до захисту інформації. Щоб сторонні особи не змогли скористатися вашими даними, інформація надходитиме у такому вигляді, що за нею буде неможливо ідентифікувати особу, а самі дані неможливо скопіювати чи роздрукувати. Це теж зроблено з метою захисту персональних даних
Усі послуги, надані вебпорталом, безкоштовні.
Довідки з QR-кодом за формою ОК-5, ОК-7, витяг із Реєстру застрахованих осіб, розмір пенсії тощо можна отримати через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг, не звертаючись до спеціалістів територіальних управлінь.