Світові бренди відновлюють масштабні вливання грошей у своє виробництво в Україні. На Харківщині фабрику з виготовлення вермішелі, спецій та соєвого соусу вже чекають 700 мільйонів гривень
На початку квітня один з найбільших світових виробників продуктів харчування та напоїв – швейцарська компанія Nestlé – анонсував масштабну модернізацію харківської фабрики «Мівіна». Там планують трансформувати існуючий логістичний центр у виробниче приміщення з подальшою розбудовою всієї необхідної інфраструктури, осучаснити устаткування та заводські приміщення, значно скоротити енергоспоживання виробництва, а головно – створити кращі умови праці для робітників фабрики. За три роки компанія готова вкласти в модернізацію близько 700 мільйонів гривень (загалом за 24 роки Nestlé інвестувала в український ринок більш ніж 300 мільйонів швейцарських франків).
Під власною маркою продукція «Мівіна» частково вже виходила на ринки деяких країн Євросоюзу ще до того, як у 2010 році фабрику придбала Nestlé, але тоді продажі були незначними. Попередній власник мав певні контракти з компаніями ЄС, але вони не були масштабними. А вже наприкінці 2013-го розпочалися перші великі поставки з фабрики «Мівіна» – харківська продукція поїхала в Німеччину і Велику Британію.
Нині продукція Nestlé продається майже у 200 країнах світу. Значна кількість того, що виробляється на фабриці «Мівіна» в Харкові, йде на європейський ринок. Українську вермішель, приправи та соєвий соус купують жителі 17 країн Євросоюзу.
Враховуючи такий експортний вектор підприємства та беручи до уваги дію Угоди про асоціацію України з ЄС, головний офіс компанії у Швейцарії цього року остаточно затвердив рішення щодо вкладання інвестицій у харківське підприємство.
Очікується, що реконструкція, крім модернізації виробництва, значно покращить і технології виготовлення продукції. А стандарти й вимоги до продукції такої великої компанії базуються і на рекомендаціях Всесвітньої організації охорони здоров’я, відповідних директивах і регламентах ЄС.
Як запевнив «СК» директор з корпоративних комунікацій та зв’язків з громадськістю компанії «Nestlé Україна» Володимир Співак, компанія «об’єднує кращі практики, найвищі стандарти, всі потрібні вимоги і слідує їм». Представник компанії пояснив, що, відповідно до поділу корпорації, Україна входить до так званої зони ЕМЕNА (зона Європи, Середньої Азії, північної Африки).
Володимир Співак
– Завдяки тому, що Україна підписала Угоду про асоціацію з ЄС, частину наших законодавчих актів, зокрема, у харчовій сфері, приведено у відповідність до європейського законодавства, а частина – на цьому шляху.
Тому, як і в будь-якій іншій країні, Nestlé насамперед дотримується саме місцевих законів у цій сфері. Будь-яка продукція, що виготовляється в Україні, виготовляється за такими ж високими стандартами, як у Європі. Може відрізнятися вага продукту чи назва, але вимоги до якості такі ж. Навіть більше — якщо вимоги місцевих стандартів не такі суворі, як наші внутрішні, ми притримуємося стандартів Nestlé, хоча це може бути складніше і дорожче, – розповідає Володимир Співак.
Як додав представник Nestlé, у будь-якому разі компанія робила б модернізацію виробництва у Харкові.
– А завдяки Угоді про асоціацію на нашу продукцію у Європейському Союзу відсутні мита, що збільшує нашу конкурентну перевагу, зрештою, як і всіх інших компаній-виробників, що продають товари в Європу, – говорить Володимир Співак.
Курку люблять усі
На прилавки європейських магазинів вермішель, вироблена в Харкові, потрапляє під відомим, особливо для європейців, брендом Maggi. Незалежно від того, в яку країну продається продукція, на упаковці Maggi вказано, що продукт вироблено в Україні, у Харкові.
Як пояснив Володимир Співак, для того, щоб успішно продавати продукцію під локальним брендом у європейських країнах, навіть якщо назву бренда написати латиницею (Мivina), потрібні величезні капіталовкладення, щоб закордонний споживач звик до цієї назви і сприйняв цей бренд як свій. Оскільки корпорація вже має широко відомий кулінарний бренд, який добре знають місцеві споживачі, тому в Європі використовують його. Але знайте, що, якщо десь у німецькому супермаркеті ви придбаєте вермішель швидкого приготування Maggі, її вироблено на рідній Харківщині.
До речі, «Мівіну» таки можна знайти у європейських магазинах, щоправда, в етнічних, де клієнти переважно – колишні вихідці з України.
Смаки українців і європейців — різняться
– У нас – вермішель Мівіна, у Євросоюзі – Maggі, але вони дуже схожі. Популярною для всіх країн є продукція зі смаком курки, як ми говоримо, це позиція номер один. Але споживачі кожного ринку мають свої смакові особливості, і ми маємо догодити кожному. Для прикладу, в Іспанії ми точно знаємо, що місцеві люблять вермішель трохи гострішу, ніж, скажімо, ті ж англійці, – розповідає Володимир Співак.
Крім смакових відмінностей, представник компанії розповідає, що європейські споживачі мають інакші підходи до здорового харчування. Наприклад, вони більше, аніж українці, звертають увагу на вміст солі у продукції. Інвестиції допоможуть виготовляти інноваційну продукцію, більш конкурентну, як на місцевому, так і на західному ринках.
Умови – як у європейців
Крім зростання продажів, на харківській фабриці з виготовлення вермішелі швидкого приготування завдяки інвестиціям очікують і підвищення якості роботи працівників. Умови праці планують підняти до найвищих стандартів, як на всіх фабриках Nestlé, у тому числі й країн Європейського Союзу.
Як прокоментувала модернізацію фабрики голова Харківської облдержадміністрації Юлія Світлична, реалізація цього проекту дасть можливість у перспективі збільшити кількість робочих місць, а до кінця 2018 року – підвищити зарплату на підприємстві в середньому на 15 %.
– Ми, безумовно, сприяємо тим ініціативам, які нададуть можливість розширити виробництво, залучити нові технології, модернізувати потужності, збільшити кількість виробленої продукції, яку можна буде відправляти на експорт, – прокоментувала Юлія Світлична. – Той факт, що іноземні інвестори готові вкладати гроші в модернізацію підприємств у Харкові, свідчить про довіру до області та впевненість у безпеці нашого регіону.
Ми чекаємо на іноземних партнерів, щоб мати змогу будувати на Харківщині нові заводи, розвивати підприємства, створювати нові робочі місця, збільшувати надходження до бюджету – задля подальшого розвитку нашого регіону.
Автор Тетяна Василець
Матеріали публікуються в рамках проекту «Точне відображення Угоди про асоціацію Україна-ЄС в українських медіа». Проект реалізується за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та Міністерства закордонних справ Республіки Польща. Думки, виражені в цій публікації, відображають виключно точку зору автора(ів).