Реформа освіти очами харківського викладача: шанс для молодих

18.04.2014 11:03 Суспільство
http://all.kharkov.ua/ http://all.kharkov.ua/
Міністерство освіти і науки України має намір реформувати систему вищої освіти, створити замість Вищої атестаційної комісії Національне агентство з якості вищої освіти, а також змінити умови прийому до вищих навчальних закладів.

– Я вважаю, що сьогодні ми маємо перший реальний і останній шанс втілити в життя ті мрії, про які представники вищої школи говорили роками, – розповідає викладач історії Оксана Михайліченко. – Тому що справжня вища школа як інститут самоврядний, прозорий, креативний, інтегрований у світ, абсолютно суперечить інтересам автократично-клептократичної бюрократії, яка всі роки незалежності панувала в Україні.

Читайте також: РЕФОРМА ОСВІТИ ПО-УКРАЇНСЬКИ: МІНУС АКРЕДИТАЦІЇ ВИШІВ ТА ПЛЮС НОВА АГЕНЦІЯ
                       ЯКЕ МІСЦЕ ПОСІЛА ХАРКІВЩИНА У НАЦІОНАЛЬНОМУ РЕЙТИНГУ. РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ
                       ПОЗАШКІЛЬНА ОСВІТА ДІТЕЙ НА ХАРКІВЩИНІ. ЯК ВОНА ПРАЦЮЄ

Власне, ми завжди жили в автократичному, патріархальному, патерналістському суспільстві, і досвіду існування в іншій суспільній системі у більшості з нас немає. Тому й освіта в нас така: зі вступом за хабарі, рефератами та дипломами з Інтернету, та темами з «вічного вчора». Ті нечисленні науковці та викладачі, які мали можливість попрацювати у провідних закордонних вишах і наукових центрах, завжди були у меншості, і якоїсь особливої ролі не відігравали.

Змінити ситуацію можна лише змінивши систему. А це складно, адже ми всі до неї звикли, якось пристосувалися, а багато хто й непогано за неї живе. І я знаю, що чимало науковців взагалі не прагнуть ніяких змін. Нікому не вірять і бажають одного – щоб їх не чіпали та дали хоч якось допрацювати до пенсії. Тому, як на мою думку, шанс модернізувати українську вищу школу – у руках молодих, які мали б це зробити передусім для себе, адже саме їм жити й працювати у наступні десятиріччя. Ну, а з консервативно налаштованими науковцями, напевно, потрібно вести діалог. Запропонувати їм якісь компенсатори. Хоча, якщо вища школа насправді запрацює як відкрита самоврядна система, можливо, вони самі до неї потягнуться.

Артем Богдан, матеріал з газети "Слобідський край" №45 від 15.04.2014

Джерело: SLK
Автор: Администратор сайта