Упаковка із «сюрпризом», або Чому не варто купувати напої у пластику
Намагаючись переконати нас у корисності свого продукту, деякі виробники заявляють про те, що напій виготовлено з додаванням соку.
У Харківстандартметрології запевняють, це ні що інше, як рекламний прийом для залучення покупців. Адже соковмісним може називатися напій, до складу якого входить хоча б 1 % соку. Якщо його реальний вміст виробник не вказав на лицьовому боці етикетки, то частку соку у продукті можна визначити, прочитавши склад, де всі інгредієнти повинні бути зазначені в порядку зменшення масової частки.
Читайте також: Кольорова отрута у напоях. Як розпізнати Е211, Е104 та інші
Важливим також є питання упакування безалкогольних напоїв. На вітчизняному ринку лідирують ПЕТ-пляшки (поліетилентерефталат), від яких у Європі масово відмовляються. Склотару ж у нас використовують лише для малих обсягів (0,25–0,5 дм³). Але будь-яка, нехай навіть і високоякісна й виготовлена за новітніми технологіями пластмаса, все одно за певних умов виділяє токсичні речовини. А надто у спеку, під дією високих температур і сонячних променів пластик починає випаровуватися. Він розчиняється в напої та насичує його шкідливими речовинами. Зокрема, бісфенолом А, високі концентрації якого у разі потрапляння в організм людини можуть призвести до розвитку захворювань серця і діабету.
Тетяна Василець, матеріал з газети "Слобідський край" №95 від 09.08.2014